برداشت از سیدی اضافه وزن 4

چهارشنبه 1 آبان 1398 06:49 ب.ظنویسنده : همسفر محبوبه

 



این سی دی در ادامه مطالب گذشته است و فقط برای افرادی که اضافه وزن دارند نیست در ابتدا اشاره به مسائل جهان بینی شده که بعضی انسانها فکر می کنند فقط مشکلات و رنج ها برای آن هاست مثل مورچه ای که آب وارد لانه اش شد و گفت جهان را آب برد اما این طور نیست هیچ انسانی بدون رنج نیست و مشکلات جزء زندگی است. در سی دی گذشته اشاره شد به غذاهای سرشار از اسید آمینه مثل تخم مرغ، گوشت گاو، جوجه،گل کلم، گلابی، هلو و... که اسید آمینه پروتئین ها رو می سازند و پروتئین 20 درصد ساختار وجودی ما را تشکیل می دهد و اگر نباشد باعث مرگ می شود چون گوشت و عضله و رگ و تاندون و پوست و استخوان از آن تشکیل شده است. بدن ما همچون ماشین زمانی که روشن است سوخت مصرف می‌کند ما در زمان خوابیدن 70 کیلو کالری مصرف می کنیم ما در هنگام پیاده روی آرام 180 و متوسط 300 و در حالت تند 480 کیلو کالری مصرف می کنیم. نکته مهم این است که بدن ما می تواند کربو هیدرات ها و چربی های اضافه را برای آینده ذخیره می کند ولی قادر به ذخیره سازی اسید های آمینه و پروتئین نیست و ما باید به طور روزانه 35 گرم پروتئین از طریق مواد غذایی دریافت کنیم که البته اگر بیش از حد لازم مصرف شود هم با مشکل دفع پروتئین مواجه میشویم . اسیدهای آمینه پایه وستون جسم ما هستند و نبود و کمبود آنها باعث انواع مریضی ها می شود وجود اسیدها و پروتئین ها بسیار مهم است مثلا ریزش مو، رشد تومورهای سرطانی، اشکال در تولید مثل ،مشکلات کبدی ناراحتی های قلبی و حافظه مربوط به اسیدها است. پروتین ها به سه دسته تقسیم می شود پروتئین گیاهی که در گیاهان هستند مثل بادام و گردو و مغزها یافت می‌شود. دسته بعدی پروتئین حیوانی ست مانند انواع گوشت ها و تخم مرغ و ماهی و گروه بعدی پروتئین لبنی است که در لبنیات و ماست و شیر و... است برای تامین این مواد بایستی مدیریت خرید داشته باشیم تا همه این مواد در رژیم غذایی ما باشد و برای نگه داشتن وزن متعادل بدن، هم به میزان کالری و هم مقدار پروتئین توجه داشته باشیم و برای کاهش وزن بایستی از ذخیره چربی کاسته شود و اگر این رژیم غلط باشد از پروتئین بدن کم می‌شود و همین باعث می‌شود ماهیچه و عضله بسوزد و در این صورت هست که چشم ها گود می شود و پوست شل و آویزون می‌شود پس به قول مهندس احتیاجی نیست از فلان رژیم فلان شخص استفاده کنیم بلکه همانطور که در کلام ا... آمده است به غذایمان توجه کنیم و بدانیم چه چیز بخوریم، چگونه بخوریم و چقدر بخوریم مثلا هفته ای یکبار در رژیم غذایی حبوبات داشته باشیم و آب یک تا دو لیتر بصورت روزانه مصرف کنیم چون آب باعث کاهش وزن می شود وتحرک داشته باشیم و ورزش کنیم زیرا وزن سنگین عذابی ست الیم. ‌

نمونه سوال از سی دی اضافه وزن 4 

1.چند نوع از مواد غذایی که سرشار از اسید آمینه هستند نام ببرید؟ 
هلو انجیر هندوانه پسته گوشت گاو 
2.چند درصد از ساختار بدن انسان را پروتئین تشکیل می‌دهد ودر صورت فقدان آن چه می شود؟ 
20 درصد و اگر نباشد منجر به مرگ می شود 
3.برای کاهش وزن باید از کدام قسمت بدن کم بشود ودر غیر اینصورت چه می شود؟
 باید از اندوخته چربی کسر بشود وگرنه از پروتئین بدن استفاده می شود
 4.در صورتی که پروتئین بدن برای کاهش وزن کم بشود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟
 چون پوست وماهیچه و گوشت و رگها و استخوان از پروتئین تشکیل شده است از اینها کم می‌شود و پوست شل و آویزون و چشم ها گود رفته ولاغر می شود 
5.از عوارض کمبود اسید آمینه در بدن چیست؟ 
ریزش مو اشکال در تولید مثل مشکل کبدی و رشد تومورهای سرطانی و... 
6. فرمول کالری مصرفی را بگویید؟ 
مقدار آب به کیلو گرم ضرب در اختلاف دمای بدن.
7. تاثیر آب بر لاغری چگونه است ؟ 
یک کالری بدن مصرف میکند تا یک گرم آب را یک درجه سانتی گراد بالا ببرد . 
8.حداقل مصرف کالری ما در چه زمانی است؟ 
زمان خواب 
9.کدام ورزش بیشترین مصرف کالری را دارد ؟ 
کشتی 
10.برای شخصی با اندام متوسط روزانه چه مقدار پروتئین لازم است ؟ 
35گرم 
11.پروتئین ها به چند دسته تقسیم میشوند؟ 
گیاهی، حیوانی و لبنی 

با احترام همسفر انسیه

آخرین ویرایش: جمعه 3 آبان 1398 12:05 ب.ظ

 
سه شنبه 17 دی 1398 12:22 ق.ظ
خانم انسیه احسنت به شما خیلی خوب بود
چهارشنبه 15 آبان 1398 06:06 ب.ظ
بسیار عالی بود خدا قوت به لژیون پر تلاش و پر محبت ۵ و تشکر ویژه از استاد عزیزم خانم زهره به خاطر پرورش همچین رهجوی های خوبی
چهارشنبه 8 آبان 1398 09:47 ب.ظ
از مطالب آموزنده لذت بردم ممنون خانم انیسه
چهارشنبه 8 آبان 1398 01:20 ق.ظ
خیلی خوب و اموزنده بود انسیه عزیزم انشالله بتونیم توی زندگیمون کاربردی کنیم و زندگی سالمی داشته باشیم.
سه شنبه 7 آبان 1398 11:53 ب.ظ
ممنون از زحماتتون و زمانی که برای ارائه مطالب مفید سی دی گذاشتید
سه شنبه 7 آبان 1398 09:42 ب.ظ
از مطالب آموزنده لذت بردم ممنون خانم انیسه
دوشنبه 6 آبان 1398 01:05 ب.ظ
باسلام و تشکر وخداقوت خانم انسیه خیلی عالی و کامل بوداین سی دی خیلی کار بردی بود برای من
یکشنبه 5 آبان 1398 01:55 ب.ظ
از مطالب آموزنده لذت بردم ممنون خانم انیسه
جمعه 3 آبان 1398 12:13 ب.ظ
بسیار عالی و اموزنده بود مثل همیشه امیدوارم با کمی دقت در تغذیه زندگی سالمی داشته باشیم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو